BRANDS X SUSTAINABILITY

Because we also care for our future!

Omdat wij ook om onze toekomst geven en een steentje bij willen dragen aan het verbeteren van de kledingindustrie worden wij steeds kritischer op de merken die wij verkopen en wat zij doen aan het milieu. De meeste van onze merken zijn bezig met de term "sustainable" in het productieproces.

Hieronder een paar die eruit springen: 


Visie KUYICHI:

Bij Kuyichi geloven we in het nemen van milieu- en sociale verantwoordelijkheid voor onze acties.
Dit omvat meer dan alleen het maken van goede producten tegen de juiste prijs.
We willen een positieve impuls geven aan de kledingindustrie door te kiezen voor organische en gerecycleerde materialen.
We selecteren onze leveranciers met zorg en willen de omstandigheden in deze sector verbeteren.

'We houden van de wereld en willen een positieve bijdrage leveren aan een beter milieu.'

De cirkel in ons logo staat voor de wereld. De aarde waar we allemaal op leven. Het plusteken is de positieve bijdrage die we willen leveren. We hopen - en streven - om deze wereld positiever te maken met onze pure goederen door een sociaal en milieuvriendelijkere mode-industrie te creëren.

We begonnen de organische revolutie als het eerste merk dat organische jeans produceerde. Onderweg realiseerden we ons dat onze collectie tijdloos is en zijn waarde behoudt. We begonnen te houden van het concept van langzame mode. Een mooie spijkerbroek verhoogt alleen maar in waarde en begint een verhaal te vertellen hoe langer je het draagt. Daarom hebben we de seizoenscollecties losgelaten.

Naast dat het langzaam gaat, denken we dat recycling ook een groot deel van de oplossing is. We werken met verschillende partners om prachtige nieuwe dingen te maken uit oud denim. Een deel van onze denimstoffen bestaat uit gerecycled denim.

 


Visie G-star:

RAW Responsibility
'' Duurzaamheid is een voorwaarde om zaken te doen bij G-Star en een proces van continue verbetering ''
 
G-Star richt zich op de innovatie van denim. Wanneer we ontwerpen, ontwerpen we voor de toekomst; niet alleen in hoe onze producten eruitzien, maar ook de bredere impact die ze hebben. Als we hier over 20, 50 of zelfs 100 jaar nog steeds willen zijn als een denimmerk, is het voor ons van cruciaal belang om innovatief te denken over de impact die we hebben op mens en planeet.

Voor G-Star betekent dit toekomstbestendig denim door te investeren in duurzame innovatie en dit te integreren in alles wat we doen. We concentreren ons op een circulaire benadering van hoe denim wordt gemaakt en gebruikt door onze klanten om de klassiekers van morgen te creëren: kwaliteitsdenim van de toekomst met respect voor mens en milieu op een transparante manier.